Powodem powstania „Ikon SITAG” jest chęć przybliżenia konsumentom idei świadomego designu wyznawanej przez firmę. Nie chodzi wyłącznie o powielanie znanych wzorów czy konceptów ani naśladowanie trendów, dla SITAG Formy Siedzenia liczą się autentyczność i emocjonalność ściśle powiązane z każdym projektem.
„Ikony SITAG” stanowią oś kampanii „Forma jako diagram sił. 20 lat autentycznego projektowania”, która potrwa do połowy 2015 roku. Jest to projekt edukacyjny wyrażający zasady ważne dla marki. Grafiki tworzą ilustrowaną biografię, która ukazuje historię firmy od samych jej początków przy pomocy najważniejszych projektów foteli biurowych poszerzonych o ich kontekst.
Projekt ma również na celu rozbudzenie dyskusji na temat prawdziwego designu – jego wartości, pozycji na rynku, konotacji z sukcesami oraz konfrontacji z odtwórczymi masowymi produkcjami. Oprócz promocji medialnej kampania opierać się będzie na cyklu wystaw w największych polskich miastach połączonych z panelami dyskusyjnymi traktującymi o autentycznym projektowaniu na gruncie takich dziedzin jak grafika, wzornictwo przemysłowe oraz architektura.
Andrzej Dobosz – wybitny poznański artysta – stworzył grafiki odwołujące się do 9 modeli foteli biurowych: SITAG: REALITY, EL100, GO2, SITAGWAVE, WOODI, SITAGEGO, DRONN, , SITI, PIGI.
Reality
Fotel Reality zaprojektowany został przez Uli Witziga. Inspiracją do powstania tego modelu była kultura lat 80. XX wieku – pełna wewnętrznych napięć i sprzeczności. To natchnienie płynące z kolorowej i kiczowatej popkultury, sprzężone z impulsem wywiedzionym z buntowniczej punkowej subkultury. Fotel Reality jest tym samym ukłonem w stronę współczesnych pracowników wielkich korporacji, którzy nie utracili swej młodzieńczej żarliwości i kontestacji – tu wyraża się ona dzięki charakterystycznym trójkątom. Fotel Reality wyrósł z kontry w stosunku do konsumpcyjnych i korporacyjnych wzorców, jednocześnie przekornie się w nie wpisując.
Fot. Seria Reality, SITAG
EL 100
Fot. Seria EL100, SITAG
G02
Fot. Seria G02, SITAG
SITAGWave
Fot. Seria SITAGWave, SITAG
WOODI
Fotel WOODI, zaprojektowany przez Annę Vonhausen, oparty jest na symbiotycznym połączeniu natury i techniki, tradycji oraz postępu, subtelności i wyrafinowania. To z jednej strony odwołanie do sztuki origami – budowania bez ingerencji w strukturę, harmonii, naturalności, szlachetności tworzywa, które objawia się w wykorzystaniu drewna. Z drugiej natomiast to łączenie ekologii z postępem i nowoczesnością, techniką, dzięki sięgnięciu po aluminium. Synteza ta owocuje wyjątkowością – siedzisko tworzone jest z giętej sklejki wymagającej niezwykłej precyzji zarówno projektowej jak i rzemieślniczej. Naturalny fornir łączy się tu z metalowymi wykończeniami i puentowany jest szerokim spektrum tkanin, zapewniając tym samym wielowymiarowość fotela i jego możliwości aranżacyjnych.
Fot. Seria WOODI, SITAG
SITI
Fotel SITI zaprojektowany został z myślą o biurowych przestrzeniach nieformalnych, „miękkich obszarach” przeznaczonych dla spotkań i konferencji prowadzonych w luźnej atmosferze. Tym samym łączy w sobie lekkość i figlarność, przy jednoczesnych zachowaniu prostoty. Jego popartowa, swobodna forma sprzyjać ma kontaktom i konwersacjom, ale także regeneracji w trakcie przerw od sztywnej oficjalności. Anna Vonhausen przy projektowaniu pełnymi garściami czerpała z kultury popularnej oraz ikonicznych budynków wyrażających popkulturowe wzorce w architekturze.
Fot. Seria SITI, SITAG
Pomarańczowe wyglądają super